Roczny plan pracy

 

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO GMINY LUBIEWO

BOROWIACKA TĘCZA

NA ROK SZKOLNY 2020/2021

Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2020/2021

  1. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  2. Kształtowanie postaw sprzyjających wzmacnianiu zdrowia swojego i innych; w tym: kształtowanie właściwych postaw w obliczu zagrożenia zdrowia i życia.
  3. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Główne kierunki pracy  w roku szkolnym 2020/2021

  • Dzieci w Sieci nowości poznają i o swoje bezpieczeństwo dbają – wykorzystanie w procesie edukacji narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne
    i efektywne kształcenie na odległość.
  • Przedszkolacy – Borowiacy dobre zwyczaje mają i zawsze ich przestrzegają – wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Diagnoza stanu przedszkola na dzień 1 września 2020

  • Przedszkole ma swoją koncepcję znaną wśród rodziców i środowiska lokalnego.
  • Baza lokalowa przedszkola pozwala na realizację przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
  • Przedszkole posiada bogatą bazę pomocy dydaktycznych i nowoczesnego sprzętu multimedialnego.
  • Kąciki zainteresowań są stale wzbogacane, sprzyjają podejmowaniu przez dzieci samodzielnej eksploracji świata, z poszanowaniem ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
  • Organizacja zajęć w przedszkolu zapewnia wszechstronny rozwój dzieci, rozwija kreatywność, samodzielność, umiejętność współdziałania w grupie oraz przygotowuje je do dalszej edukacji.
  • Nauczyciele stosują metody aktywizujące dzieci do działania.
  • W trakcie kształcenia na odległość nauczyciele udostępniają materiały w rozsądnej ilości
    i odpowiednich odstępach czasowych. Są to: opracowane przez nich propozycje twórczej aktywności dzieci, linki do słuchowisk, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej), a także programy, zabawy on-line, propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych
    i eksperymentów.
  • Nauczyciele, organizując dzieciom czas, umożliwiają im samodzielny wybór zabawy, sposób wykonania zadania, organizowania czasu wolnego zgodnie z ich zainteresowaniami.
  • Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
  • Nauczyciele ustawicznie doskonalą swoje umiejętności zawodowe.
  • Nauczyciele współpracują ze sobą przy organizowaniu codziennej pracy z dziećmi, organizowaniu uroczystości i doskonaleniu zawodowym.
  • Rozwijana jest współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju dzieci
  • Nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi wybrane metody multimedialne, które pozwalają przygotować je do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej
  • Rodzice chętnie podejmują współpracę i są zadowoleni z usług przedszkola.

Przedszkolacy w Sieci nowości poznają i o swoje bezpieczeństwo dbają.

Wykorzystanie w procesie edukacji narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne kształcenie na odległość.

Cele:

  • Rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności dzieci.
  • Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli.
  • Dostrzeganie pozytywnych i negatywnych skutków korzystania z cyfrowych mediów
  • Kształtowanie dobrych nawyków korzystania z nich
  • Rozwój umiejętności logicznego rozumowania jako podstawy kodowania
  • Wykorzystywanie TIK w procesie uczenia się
  • Przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa podczas korzystania z komputera
  • Uświadomienie dzieciom, że niekontrolowane używanie mediów cyfrowych często prowadzi do e-uzależnień.
  • Rozwijanie w dzieciach potrzeby alternatywnych form spędzania wolnego czasu bez mediów cyfrowych.
  • Zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa związane z używaniem mediów cyfrowych w domu

Sposób realizacji:

  • Zapoznanie dzieci z Kodeksem zasad bezpiecznego korzystania z TIK.
  • Organizacja zajęć rozwijających umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej i sprzętu komputerowego.
  • Wykorzystanie  w pracy z dziećmi programów, aplikacji i prezentacji z Internetu.
  • Korzystanie przez dzieci ze sprzętu komputerowego w trakcie zabaw dowolnych.
  • Przygotowanie prelekcji na temat gier komputerowych – Poznawanie pozytywnych i negatywnych skutków urządzeń technicznych (telewizja, komputer – dziecko w sieci).
  • Prowadzenie zajęć „Programowanie na dywanie”.
  • Wykorzystywanie tablicy interaktywnej w trakcie organizacji zajęć i zabaw z dziećmi.
  • Organizowanie zajęć zdalnych dla dzieci na kwarantannie.
  • Wykorzystanie narzędzi Google w kontaktach z rodzicami – ankiety.

Przedszkolacy – Borowiacy dobre zwyczaje mają i zawsze ich przestrzegają.

Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Cele:

  • Budowanie systemu wartości, odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej.
  • Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa, życzliwości, przynależności do wspólnoty przedszkolnej.
  • Wytwarzanie pozytywnych relacji opartych na szacunku, trosce, zaufaniu i wsparciu.
  • Korygowanie niewłaściwych postaw.
  • Kształtowanie tolerancji i szacunku wobec osób starszych i rówieśników.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej z wykorzystaniem różnorodnych metod dydaktyczno – wychowawczych.
  • Kształtowanie nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą.

Sposób realizacji:

  • Opracowanie i przestrzeganie wraz z dziećmi zasad zachowania się w przedszkolu – stworzenie Kodeksu Grupowego.
  • Realizacja programu wychowawczego „Słoneczny przedszkolak Borowiackiej Tęczy”.
  •  „Czarodziejskie słowa” – wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych.
  • Ustalenie dyżurów w przedszkolu i zakresu obowiązków z nim związanych
  • Zorganizowanie kącika urodzinowego dla dzieci, organizacja urodzin dziecka w grupie.
  • Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania kolegą/koleżanką z grupy, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem itp.
  • Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”.

    PLAN PRACY
    PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO GMINY LUBIEWO

    BOROWIACKA TĘCZA

    NA ROK SZKOLNY 2019/20

    Priorytety przedszkola:

    • Wspomaganie rozwoju dziecka w nabywaniu kompetencji cyfrowych i rozwijaniu kreatywności.
    • Kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez kreowanie zdrowego stylu życia. 

      Diagnoza stanu przedszkola:

      • Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu.
      • Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętego programu wychowania przedszkolnego
      • W przedszkolu realizowane są projekty edukacyjne, które wspomagają pracę z dziećmi.
      • Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
      • Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i ustawicznie doskonalą swoje umiejętności.
      • Rozwijana jest współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju dzieci
      • Rodzice są zadowoleni z usług przedszkola i chętnie podejmują współpracę

       

      Główne kierunki pracy w roku szkolny 2019/20

      1. Z komputerem się bawimy – dużo rzeczy się uczymy – Rozwijanie i doskonalenie umiejętności
        z zakresu kompetencji cyfrowych
      2. Przedszkolaki o zdrowie dbają – dużo ćwiczą i dobrze się odżywiają

      Z komputerem się bawimy – dużo rzeczy się uczymy.
      Rozwijanie i doskonalenie umiejętności z zakresu kompetencji cyfrowych

      Cele:

      • Poznanie stron internetowych dla dzieci
      • Korzystanie z gier i zabaw dostosowanych do wieku i możliwości dzieci
      • Rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego i multimedialnego
      • Rozwijanie umiejętności korzystania z tablicy multimedialnej
      • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z TIK przez dzieci
      • Przekazywanie wiadomości z zakresu wiedzy technicznej, pobudzenie ciekawości dzieci, czerpanie radości podczas samodzielnego zaprogramowania robota, rozwijanie zainteresowań technicznych.
      • Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej przy realizacji podstawy programowej

       

      Sposób realizacji:

     

    • Wzbogacić placówkę w nowatorskie pomoce dydaktyczne: laptopy, tablety, tablice multimedialne, ozoboty.
    • Poznanie stron Internetowych dla dzieci.
    • Poznanie narzędzi TIK przez nauczycielki.
    • Organizacja zajęć rozwijających umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej i sprzętu komputerowego.
    • Wykorzystywanie Internetu – oglądanie prezentacji i filmów edukacyjnych,
    • Nauka kodowania przez zabawę, nie tylko z wykorzystaniem narzędzi TIK
    • Zajęcia z tablicą interaktywną.
    • Stosowanie w pracy z dziećmi aplikacji. 

Przedszkolaki o zdrowie dbają – dużo ćwiczą i dobrze się odżywiają

Cele:

  • Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i dorosłych.
  • Kształtowanie przekonania o konieczności stosowania zasad higieny osobistej
  • Poznanie podstawowych zasad racjonalnego odżywiania
  • Uświadomienie, że prawidłowe odżywianie ma wpływ na prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny
  • Stosowanie zasad i nawyków związanych z kulturalnym jedzeniem i zachowaniem się przy stole
  • Rozwijanie różnych form aktywności ruchowej, propagowanie aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego.

Sposób realizacji:

    • Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania przy posiłkach.
    • Zajęcia na PZU Ścieżce Zdrowia.
    • Udział w projekcie „Mamo, tato wolę wodę”
    • Realizacja programu „Czyste powietrze wokół nas”
    • Realizacja programu „Skąd się biorą produkty ekologiczne”
    • Udział dzieci i rodziców w Europejskim Tygodniu Sportu dla wszystkich
    • Udział dzieci w akcji Cała Polska biega
    • Prowadzenie zajęć uwzględniających wzorce właściwych zachowania i utrwalających dobre nawyki.

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO GMINY LUBIEWO

BOROWIACKA TĘCZA

NA ROK SZKOLNY 2018/2019

JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM

Jesteśmy przedszkolem, którego ideą jest kultywowanie i propagowanie wśród dzieci i dorosłych  tradycji regionalnych i narodowych.

Co roku w naszej pracy szeroko realizujemy treści zapoznające dzieci
z regionem borowiackim oraz wartościami i symbolami narodowymi.

Uroczyście obchodzimy w przedszkolu Święto Odzyskania Niepodległości
oraz Konstytucji 3 Mają.

W tym roku szkolnym, w związku z obchodami
100 – lecia Odzyskania przez Polskę Niepodległości
postanowiliśmy jeszcze poszerzyć nasze działania i w ten sposób uczcić z dziećmi i rodzicami to wyjątkowe dla naszej ojczyzny wydarzenie.

Nasze działania w planie pracy na rok szkolny 2018/19
zawarliśmy pod hasłem „Jesteśmy Polką i Polakiem”.

Celem działań jest budowanie tożsamości i wspólnoty narodowej, zainteresowanie dzieci historią Polski i Polaków oraz przybliżenie polskich symboli narodowych. Propagowanie i kształtowanie wśród dzieci i dorosłych postaw patriotycznych oraz budzenie miłości do małej i wielkiej Ojczyzny.

Zaplanowane działania:

  • Wykonanie gazetki okolicznościowej na korytarzu przedszkola
  • Konkursu plastycznego dla dzieci i rodziców „Piękna nasza Polska cała”
  • Konkurs grupowy na plakat „Polska – moja Ojczyzna”
  • Przedszkolny konkurs recytatorski „Kto Ty jesteś ?”
  • Spotkania z historią prowadzone przez nauczyciela historii
  • Poznanie zagadnień związanych z Polską i symbolami narodowymi
  • Nauka wybranych tańców narodowych
  • Poznanie legend polskich – w ramach działań „Poczytaj mi mamo”
  • Uroczystości z okazji 100 – lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości
  • Zorganizowanie międzyprzedszkolnego konkursu wiedzy o Polsce „Jesteśmy Polką i Polakiem”
  • Zapoznanie dzieci z regionem borowiackim w trakcie „Kolorowych dni”